[cygallery link=“file“]

Je neděle 27.1.2013 a již kompletní 7 členná posádka se pomalu probouzí do karibského rána. Dopoledne nás ještě čeká poslední kontrola technického stavu a něco málo před 15hod vyplouváme z Le Marin, Martinik a naším cílem je Road Town, Tortola. O deset hodin později proplouváme kolem Dominici, směr Guadeloupe. Vzhledem k tomu, že foukalo dost ostře ze severovýchodu a nepodařilo se nám vystoupat na Antigua, změnili jsme původní plán a vyrážíme směr Montserrat. Při noční plavbě kolem Dominici foukalo až kolem 40 uzlů.
Po 31 hodinách od vyplutí, doplouváme na sever Montserratu do zátoky Little Bay, kde jsme se rozhodli zakotvit a přenocovat. Máme upluto přibližně 170 nM.
Druhý den v 10hod se opět vydáváme na cestu a vyplouváme směr Nevis, St. Kitts, Statia a Saba. Doslechli jsme se, že v okolí Montserratu je prý hojně ryb a tak nahazujeme udici. Zanedlouho opravdu vytahujeme první úlovek – Kingfish. O několik hodin později proplouváme okolo Statie a do úlovkového lístku  zapisujeme další rybu – tentokrát se nám podařilo ulovit tuňáka žlutého. Čerstvé rybí maso vypadá tak lákavě, že se na něj vrháme za sirova.
Je středa 30.1.2013 něco málo po poledni a mi připlouváme ke břehům Tortoly. Po třech dnech a 350 mílích, kotvíme v hlavním městě Tortoly – Road Town.
Mezi BVI trávíme 4 dny a 3.2.2013 (neděle) ráno vyplouváme z Virgin Gordy zpět směr Martinik. Aby naše zpáteční cesta nebyla příliš jednoduchá, otočil se pasát na jiho-východ a tak jsme opět stoupali proti větru. Ve 4hod ráno doplouváme k severnímu cípu Saby, kde se pokoušíme zakotvit. Saba spadá pod nizozemskou korunu a je to neaktivní sopka se 4 krátery s nejvyšším bodem 877m nad mořem – je tedy nejvyšším bodem Nizozemského království. Druhý den vstáváme časně a v 9hod vyplouváme směr Saint Kitts, kde jsme se rozhodli nocovat. Něco málo po 17hod kotvíme ve Frigate Bay. Další naší zastávkou je Pinney´s Beach na ostrově Nevis, kde trávíme odpoledne návštěvou hlavního města Charlestown. Po 18hod se vydáváme opět na cestu směr Dominica, kam připlouváme druhý den okolo 13hod. Cestou na Dominicu se nám povedl další úlovek – Wahoo a k večeři máme opět čerstvou rybu. Na Dominice trávíme noc a ráno vyrážíme na celnici. Po dlouhém vysvětlování a vyplňování formulářů, vysazujeme část posádky a po 14hod vyplouváme směr Martinik. Něco málo před půlnocí připlouváme na Martinik a kotvíme v Saint Pierru.
Je pátek ráno a naše plavba se pomalu blíží k závěru, čeká nás už jen cesta zpět do Le Marin. Cestou ještě zastavujeme v zátoce Anse-á-l´Ane. Zde se nám povedl poslední úlovek – tentokrát chobotnice, které jsme nakonec darovali život a pustili ji zpět do moře. Před doplutím do mariny nás ještě zastihl pořádný déšť a bylo vidět sotva na metr. Po dalších 450 mílích šťastně doplouváme zpět do mariny v Le Marin. Cesta byla pro začínajícího jachtaře poměrně náročná, ale plná nových zážitků a zkušeností.